Ajánló

jegyezz meg

Testmozgással a porckopás ellen

porckopas-ellen-testmozgas

A térdfájással és derékpanaszokkal járó porckopás nem csak az időseket érintő probléma, hiszen már egészen fiatal korban is megjelenhet a kellemetlenség. A helyzeten a 30 év feletti korosztály körében az sem segít, hogy sokan végeznek ülőmunkát, és a rendszeres testmozgást is hajlamosak elfelejteni a mindennapokban. Tény pedig, hogy az ülőmunka negatív hatásai enyhíthetőek, és a porckopás folyamata megelőzhető, kezelhető akkor, ha az edzettségi állapotnak és az általános egészségnek megfelelő mozgásformát választ a munka utáni szabadidőben.

Az izuletor.hu szakemberei szerint azonban korántsem mindegy, hogy milyen mozgást végez, ugyanis a túlerőltetésből fakadó sérülések és húzódások szintén porckopás kialakulásához vezethetnek. Fontos, hogy minden alkalommal szánjon időt a bemelegítésre és a nyújtásra, és figyeljen szervezete jelzéseire, a húzódásoknak időt kell adni a gyógyulásra.

Hogyan előzheti meg a sérüléseket?
Nem ritka, hogy fiatalkori sportsérülések kapcsán sokan azt hiszik, nyom nélkül elmúltak azok, pedig a későbbiekben szinte biztosan jelentkeznek az érintett területen ízületi problémák. A legfontosabb persze az lenne, hogy elkerülje a sérüléseket, rándulásokat. Ennek érdekében sokat tehet azzal, ha nem feledkezik meg a bemelegítésről. Szánjon legalább öt-tíz percet arra, hogy felkészítse testét a fokozott igénybevételre. Abban az esetben, ha ez elmarad, azzal egy esetleges rossz mozdulat, és ezzel együtt az ízületi problémák kialakulását kockáztathatja.

Fontos az edzettségnek megfelelően végzett mozgás is, ugyanis a túlerőltetés porckopáshoz vezethet. De akkor most mozogjunk vagy ne? Ajánlott feszegetni saját határait, és túllépni a komfortzónáját, de csak akkor, ha bemelegített, fokozatosan növeli a terhelést és nem szenved a teljesítményt befolyásoló izomláztól. Érdemes tudnia, hogy a testmozgással erősítheti szervezetét, csontjait, és a porckopás folyamatára is jótékony hatással van a rendszeres edzés.

Ülőmunka esetén kiemelten fontos a mozgás!
Akik egész napjukat irodában, egy helyben ülve töltik, hamar megérzik az ülőmunka szervezetre gyakorolt negatív hatásait. A térd-, és derékfájdalmak ugyan enyhíthetőek, ha megfelelően választ széket, és ügyel a testtartásra is a nap folyamán, de az aktív szabadidő ekkor is kiemelt jelentőséggel bír. Munka után ahelyett, hogy a televízió előtt töltené idejét, inkább menjen a szabadba, vagy látogasson el a közeli uszodába! Ha nem tudja, milyen intenzitású edzés felelne meg az Ön számára, akár szakember segítségét is kérheti a választáshoz. A legfontosabb, hogy élvezze a választott edzést, hiszen csak így nyújt majd örömet hosszú távon is.

A porckopás akár egész életminőségünkre, mozgékonyságunkra rányomhatja bélyegét, ám van lehetőség arra, hogy megelőzzük azt, vagy a már kialakult tüneteket hatékonyan kezeljük. A rendszeres testmozgás remek választásnak bizonyul mindezekre, de arra ügyeljen, hogy körültekintően válassza meg az edzésformát!

Copyright 2003-2020. Minden jog fenntartva. A Párom.hu név és logo az Egyesült Társkereső Szolgáltatások Kft. bejegyzett védjegye.

A nyomtatott oldal webcíme: https://www.parom.hu/prcikk_Testmozgassal_a_porckopas_ellen_a31.html
Nyomtatás dátuma: 2020-03-29 05:34:58