Ajánló

jegyezz meg

5 tipp a koleszterinszint természetes úton történő csökkentéséhez

koleszterin-csokkentes

Szeretné elkerülni a szív-, és érrendszeri megbetegedéseket, valamint azok káros következményeit? Fontosnak tartja, hogy szervezete minden értékes ásványi anyagot és vitamint megkapjon, de ugyanakkor a felesleges kilóktól se kelljen tartania? Az egészségtelen életmód, a táplálkozásra és a mozgásra való odafigyelés elhanyagolása egyenes út a magas koleszterinszinthez. Megelőzésre, vagy éppen a már kialakult helyzet orvoslására kiválóan alkalmas az életmódváltás, mely természetes úton segíti elő, hogy a vérben levő káros LDL-koleszterin szintje csökkenjen.

Rengeteget hallani manapság az életmódváltásról és a koleszterinszegény táplálkozásról, ám legtöbben nincsenek tisztában pontosan azokkal a tudnivalókkal, melyek birtokában hatékonyan szállhatnának szembe a magas koleszterinszinttel. A flora.hu szakemberei most összegyűjtötték azokat a lényeges információkat, melyek szerepet játszanak a koleszterin csökkentés érdekében.

Legfontosabb szem előtt tartania, hogy a telített zsírsavakat többszörösen telítetlenekre cserélje. Ezt megteheti már akár a reggeli kapcsán, amikor a vaj helyett telítetlen zsírsavakban gazdag margarint választ. Az alapanyagok alacsony zsírtartalma mellett az is fontos, hogy a rostokban gazdag táplálkozásra is ügyeljen. A gyümölcsök és zöldségek a testsúlycsökkentés érdekében is ajánlottak, ráadásul feltöltik a szervezetet a számára nélkülözhetetlen vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Növényi szterinekhez hozzájuthat a megfelelő margarin típus kiválasztásával is, ugyanis ez az az anyag, amely jelentősen csökkenteni képes a koleszterinszintet. Ne feledkezzen meg az esszenciális zsírsavakban gazdag halakról sem, így kerüljön legalább hetente kétszer az asztalra busa, lazac, pisztráng, hering, vagy makréla.

S ha már a testsúly csökkentéséről esett szó, itt kell felhívnunk a figyelmet arra, hogy a plusz kilók nem csak esztétikai problémát okoznak, hanem bizony komoly egészségügyi gondokhoz is vezethetnek. Kezdésnek mozogjon legalább harminc percet minden nap. Lehetőleg ne futással, vagy rendkívül intenzív edzéssel kezdje, sőt ha régen nem sportolt, akkor ezt az időt akár több részletre is eloszthatja a nap folyamán. A lényeg, hogy ne maradjon ki soha a napi rutinból, és hamarosan jóval teherbíróbb, energikusabb lesz, hogy a fogyásról, mint pozitív hozadékról már ne is beszéljünk.

Az életmódváltás persze nem merül ki a rendszeres mozgás és az egészséges étkezések mindennapokba illesztésével. A dohányzással, vagy azzal, ha gyakran néz a pohár fenekére, bizony elronthatja mindazt, amit elért az edzéssel és az ételek alapanyagainak gondos megválasztásával. Mindemellett a stresszkezelésről sem feledkezhetünk meg napjainkban, hiszen sokszor a munka, és a magánélet is olyan kihívások elé állítanak bennünket, melyekkel gyakran nehéz megküzdeni. A szervezet megfelelő mennyiségű vitaminokkal és ásványi anyagokkal történő ellátása jó kezdés lehet affelé, hogy pánikrohamok és szívritmuszavarok nélkül ússzuk meg a bennünket ért pszichés terhelést.

A koleszterinszint természetes úton történő csökkentése a megfelelő étrend, mozgás, életmódváltás segítségével tökéletesen megoldható. Éhezés, a kalóriák számolgatása, és önsanyargatás helyett adja meg szervezetének a minőséget minden szempontból, s az hosszú, egészségben töltött, boldog évekkel hálálja majd meg!

Copyright 2003-2020. Minden jog fenntartva. A Párom.hu név és logo az Egyesült Társkereső Szolgáltatások Kft. bejegyzett védjegye.

A nyomtatott oldal webcíme: https://www.parom.hu/prcikk_5_tipp_a_koleszterinszint_termeszetes_uton_torteno_csokkentesehez_a21.html
Nyomtatás dátuma: 2020-09-28 01:23:16